Produsele executate la comanda prin siteul: www.artjunkie.ro sunt exceptate de la retur întrucât consumatorul nu are drept de retragere din contract.
Prevederi legale – OUG 130/2000 –
Art. 10. – Consumatorul nu poate denunţa unilateral următoarele tipuri de contracte, cu excepţia cazurilor în care părţile au convenit altfel:
a) contracte de furnizare de servicii a căror execuţie a început, cu acordul consumatorului, înaintea expirării termenului de 10 zile lucrătoare prevăzut la art. 7 alin. (1);
b) contracte de furnizare de produse sau servicii al căror preţ depinde de fluctuaţiile cursurilor pieţei financiare care nu pot fi controlate de comerciant;
c) contracte de furnizare a unor produse executate după specificaţiile consumatorului sau a unor produse distinct personalizate, precum şi a acelora care, prin natura lor, nu pot fi returnate sau care se pot degrada ori deteriora rapid;
d) contracte de furnizare a înregistrărilor audio, video sau a programelor informatice, în cazul în care au fost desigilate de către consumator;
e) contracte de furnizare a ziarelor, periodicelor, jurnalelormagazin;
f) contracte de servicii de pariuri sau loterii.
Legislatia UE
DIRECTIVA 2011/83/UE A PARLAMENTULUI EUROPEAN ȘI A CONSILIULUI din 25 octombrie 2011 privind drepturile consumatorilor, de modificare a Directivei 93/13/CEE a Consiliului și a Directivei 1999/44/CE a Parlamentului European și a Consiliului și de abrogare a Directivei 85/577/CEE a Consiliului și a Directivei 97/7/CE a Parlamentului European și a Consiliului
Articolul 16
Exceptări de la dreptul de retragere
Statele membre nu asigură dreptul de retragere prevăzut la articolele 9-15 în ceea ce privește contractele la distanță și contractele negociate în afara spațiilor comerciale pentru:
(a) contractele de prestări servicii, după prestarea completă a serviciilor, dacă executarea a început cu acordul prealabil expres al consumatorului și după ce acesta a confirmat că a luat cunoștință de faptul că își va pierde dreptul la retragere după executarea completă a contractului de către comerciant;
(b) furnizarea de bunuri sau servicii al căror preț depinde de fluctuațiile de pe piața financiară pe care comerciantul nu le poate controla și care pot avea loc pe parcursul perioadei de retragere;
(c) furnizarea de bunuri confecționate după specificațiile prezentate de consumator sau personalizate în mod clar;
(d) furnizarea de bunuri care sunt susceptibile a se deteriora sau a se perima rapid;
(e) furnizarea de bunuri sigilate care nu pot fi returnate din motive de protecție a sănătății sau din motive de igienă și care au fost desigilate de consumator;
(f) furnizarea de bunuri care sunt, după livrare, potrivit naturii acestora, inseparabil amestecate cu alte elemente;
(g) furnizarea de băuturi alcoolice al căror preț a fost convenit în momentul încheierii contractului de vânzare, a căror livrare nu poate fi efectuată înainte de 30 de zile și a căror valoare reală depinde de fluctuațiile de pe piață pe care comerciantul nu le poate controla;
(h) contractele în cazul cărora consumatorul a solicitat în mod specific comerciantului să se deplaseze la domiciliul său pentru a efectua lucrări urgente de reparație sau de întreținere. Dacă, cu ocazia unei astfel de vizite, comerciantul prestează alte servicii în afara celor solicitate în mod expres de consumator sau furnizează alte bunuri decât piesele de schimb indispensabile pentru executarea lucrărilor de întreținere sau de reparație, dreptul de retragere se aplică respectivelor servicii sau bunuri suplimentare;
(i) furnizării de înregistrări audio sau video sigilate sau de programe informatice sigilate care au fost desigilate după livrare;
(j) furnizării de ziare, periodice și reviste, cu excepția contractelor de abonament pentru furnizarea de astfel de publicații;
(k) contracte încheiate în cadrul unei licitații publice;
(l) prestarea de servicii de cazare, pentru alt scop decât cel rezidențial, transport de mărfuri, închiriere de mașini, catering sau în legătură cu agrementul, în cazul în care contractul prevede o dată sau o perioadă de executare specifică;
(m) furnizarea de conținut digital care nu este livrat pe un suport material, dacă prestarea a început cu acordul prealabil expres al consumatorului și după ce acesta a confirmat că a luat cunoștință de faptul că își va pierde dreptul la retragere.
RETUR PRODUSE STANDARD
Renunțarea la comandă se poate realiza în termen de 30 zile de la primirea produsului. Se aplică doar persoanelor fizice și produselor achiziționate la distanță.
RECOMANDARE – Va informăm că în această perioadă, având în vedere măsurile luate pentru prevenirea și combaterea epidemiei de Coronavirus precum și ultimele informații privind rezistența pe suprafețe/materiale a virusului, VA RUGĂM SĂ AVEȚI ÎN VEDERE DOAR SCURTA VIZIONARE/PROBARE A PRODUSULUI PENTRU DETERMINAREA CALITĂȚILOR ACESTUIA (CA ÎNTR-UN MAGAZIN) ȘI NU FOLOSIREA ACESTUIA UN TIMP ÎNDELUNGAT.
Produsele achiziționate la distanță se pot returna conform O.U.G. 34/2014. Conform legii, politica de returnare se adresează doar persoanelor fizice (consumatorilor). Consumatorul are dreptul să notifice în scris comerciantul că renunță la cumpărare, fără penalități și fără invocarea unui motiv, în termen de 30 zile calendaristice de la primirea produsului.
În cazul în care ai cumpărat mai multe produse de același fel și dorești să le returnezi pe toate, va trebui să verifici dacă doar unul a fost desigilat. Returnarea celorlalte produse este permisă doar dacă sunt sigilate.
Conform art. 14 (alin. 3) din O.U.G. 34/2014, consumatorul este responsabil doar în ceea ce privește diminuarea valorii produselor rezultată din manipularea acestora, diferit de ceea ce este necesar pentru determinarea naturii, caracteristicilor și funcționării acestora. Produsul returnat trebuie să fie în aceeași stare în care a fost livrat, cu toate accesoriile complete. Conform directivei europene privind drepturile consumatorilor (Directiva 2011/83/UE), la pct. 47 se specifică că pentru a stabili natura, caracteristicile și modul de funcționare a bunurilor, consumatorul ar trebui să le mânuiască și să le inspecteze în același mod în care i s-ar permite să o facă într-un magazin. De exemplu, consumatorul ar trebui doar să probeze un articol de exterior, nu să îl folosească un timp îndelungat.
Atenție! Modificarea stării originale a produsului (cea din momentul livrării) prin folosirea sau deteriorarea produsului (ori a ambalajului acestuia), va duce automat la preluarea acestuia că produs folosit (second-hand) și la aplicarea unei penalizări reprezentând diminuarea valorii inițiale a produsului. Taxa de penalizare aplicată poate fi cuprinsă între 10 și 90% din valoarea inițială a produsului. Cuantumul exact al taxei de penalizare va fi comunicat către client ulterior, după recepționarea produselor.
Cumpărătorul va avea dreptul să refuze aplicarea taxei de penalizare și să ceară expedierea înapoi a produsului, pe cheltuiala acestuia.
Încheierea contractului are loc în momentul emiterii facturii fiscale, nu la înscrierea comenzii sau la trimiterea confirmării înscrierii acesteia.
Va rugăm să adresați în prealabil o cerere de retur/renunțare la comandă pe adresa de email comenzi@artjunkie.ro iar dacă este posibil să adăugați și câteva poze cu produsul în starea actuală, inclusiv ambalajul. Dacă produsul a fost desigilat/folosit va trebui să adăugați poze detaliate și cât mai clare ale produsului. Așteptați răspunsul nostru pe email pentru a putea returna produsul.
Procedura de returnare prin curier
Returnarea produsului prin curier se va face pe cheltuiala clientului, în maxim 30 zile de la dată anunțării intenției de returnare produsului, la adresa trecută pe factură și la pagină de contact: SC ART JUNKIE SRL, Calea Chișinăului 29, Complex Comercial Egros, Stand E86, Iași.
Vă putem oferi posibilitatea unei cereri de retur din partea noastră, caz în care ne vom ocupa de întocmirea awb-ului și chemarea curierului la adresa dvs. Dacă optați pentru livrare proprie, vă recomandăm folosirea firmei de curierat Dpd Curier.
Nu trimiteți produsul în sistem RAMBURS. Orice produs trimis în sistem RAMBURS va fi returnat la cumpărător fără notificare prealabilă.
NU trimiteți produsul fără să fie bine ambalat și protejat la transport. Este exclusă trimiterea produsului cu eticheta curierului aplicată direct pe ambalajul original al produsului. SE VA REFUZA primirea de la curier a produselor care nu sunt protejate corespunzător la transport.
Firma noastră va înapoia contravaloarea produsului (fară costurile de transport) în cel mult 14 de zile de la dată denunțării în scris a contractului, în contul dvs. bancar dacă plata a fost făcută ramburs (va fi nevoie se ne comunicați pe email numărul IBAN al contului, în format text) sau înapoi pe card dacă plata a fost făcută cu cardul.
Atenție, dacă returnați un produs pentru care inițial nu ați plătit transport (fiind depășită suma de 499 lei), în cazul returnării acestuia, se vor deduce și aceste cheltuieli de transport, care inițial, au fost suportate de către noi. De exemplu, dacă ați achiziționat un produs de 500 de lei pentru care nu ați plătit transport inițial și doriți să îl returnați din motive obiective, veți suporta suma transportului inițial și suma transportului pentru retur. În final, vă va fi restituită suma de 500 lei minus 38 lei, echivalentul a celor două taxe de transport.
Excepții de la politică de returnare!
Conform legii (O.U.G. 34/2014), politica de returnare se adresează doar persoanelor fizice.
Pentru persoanele juridice returnarea produselor este permisă doar în cazul unor defecte de fabricație sau a lipsei de conformitate. Nu beneficiază de politica de returnare persoanele fizice care au ridicat produsele direct de la magazin (sediu), având în vedere că în momentul cumpărării clientul poate vizualiza, verifică și acceptă personal produsul că fiind corespunzător.
Politică de returnare nu se aplică:
– acelor produse executate după specificațiile consumatorului sau a unor produse distinct personalizate, precum și a acelora care, prin natura lor, nu pot fi returnate sau care se pot degrada ori deteriora rapid;
– produsele sigilate de către producător (cu sigilii personalizate, ambalaje speciale, etc.), care odată desigilate nu mai pot fi returnate
– al căror preț depinde de fluctuațiile cursurilor pieței financiare care nu pot fi controlate de comerciant.
Coletele primite deteriorate
Cu toate că se iau măsuri speciale de ambalare și protejare a produselor la transport, pot interveni situații în care integritatea coletului este afectată.
Dacă coletul este primit deteriorat de la curier (cu urme vizibile de scăpare/lovire/deformare), clientul este obligat să solicite agentului de curierat să întocmească un proces verbal înainte de a acceptă primirea coletului. După primirea coletului se va verifică dacă produsul prezintă modificări fizice vizibile (zgârieturi, loviri, ciobiri, lipsă accesorii, etc.) rezultate în urmă deteriorării coletului.
În cazul în care se constată că produsul a fost deteriorat la transport clientul va notifica în scris firma noastră în termen de 24h și va putea cere înlocuirea produsului pe baza procesului verbal întocmit împreună cu curierul, cheltuielile de transport tur/retur urmând să fie suportate integral de către firma noastră.
Neverificarea integrității coletului la primire și neintocmirea procesului verbal de constatare a deteriorărilor fizice vizibile aduse coletului duce la imposibilitatea returnării produsului pentru aceste motive. Orice reclamații ulterioare, cu privire la acest aspect, sunt nule.
Produsele primite defecte
În eventualitatea în care produsele achiziționate sunt nefuncționale sau prezintă vicii de fabricație vor fi înlocuite cât mai repede posibil cu un produs funcțional cu condiția notificării în scris a firmei noastre în termen de 24 de ore de la primirea produsului. În situația în care produsul nu mai este disponibil fie se va înlocui cu un produs similar, la alegerea clientului, fie se va returna contravaloarea acestuia.
Clientul are la dispoziție 48h după notificare pentru a aduce/trimite prin curier produsul primit defect (folosind aceeași firma de curierat prin care a fost primit coletul, respectiv Dpd). Cheltuielile de transport (tur/retur) vor fi suportate integral de către firma noastră. Coletul se va expedia la adresa trecută pe factură și la pagină de contact: SC ART JUNKIE SRL Calea Chișînăului 29, Complex Comercial Egros, Stand E86, Iași.
Nu uitați să notați pe colet sau pe AWB numărul comenzii, pentru o identificare cât mai rapidă. Se va trimite prin firma de curierat Dpd Curier. Nu trimiteți produsul în sistem RAMBURS. Orice produs trimis în sistem RAMBURS va fi returnat fără notificare prealabilă. NU trimiteți produsul fără să fie bine ambalat și protejat la transport. Este exclusă trimiterea produsului cu eticheta curierului aplicată direct pe ambalajul original al produsului.
Dacă notificarea se va face ulterior termenului sus menționat de 24 de ore, produsele fac obiectul condițiilor generale de garanție.